حرم امام موسی کاظم در کاظمین

زندان غیبت شیعه برای امام زمان سلام الله علیه به مانند زندان بغداد

به مناسبت ایام شهادت حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیه تمثیل و تشبیهی از حضرت مهدی صلوات الله علیه و جد بزرگوارشان حضرت موسی بن جعفر خالی از لطف نیست:


آقای من! روایات، دوران غیبت شما را به زندان تشبیه کرده‌اند.

حضرت موسی بن جعفر سلام الله علیهما پس از سال‌ها گرفتاری در سیاه‌چال‌های هارون الرشید لعنة‌الله‌علیه و دیدن شکنجه‌ها و آزارهای طاقت فرسا، دست به سوی آسمان بلند نموده و «خَلَّصنی من یدِ هارون» سر داد.ایشان همانند مادر پهلو شکسته ات پس از دیدن آن همه مصیبت که خود فرموده است:

صُبَّت عَلَی مصائب لَـو انّـها      صُبَّت علی الایام صرن لیالیاً

این دعا را به درگاه خداوند عرضه داشت که : «عَجِّل وفاتی سریعاً» و امیر مؤمنان سلام الله علیه نیز در شکایت از اهل زمانه‌ی خویش از خداوند –تعالی- درخواست نمود که خدایا : علی را از اینها بگیر و بدتر از علی را بر ایشان مسلط فرما.

جان عالَم به فدای تو که نمی‌توانی چنین دعاهایی را بر لب جاری کنی! صبر و شکیبایی پیشه می‌کنی چرا که باید مأموریت ناتمام همه‌ی انبیا و اولیا را به اتمام برسانی. صدها سال است که در انتظار صدور فرمان فرج از ناحیه‌ی حضرت حق روزها و شب‌ها را سپری کرده‌ای. عجب صبری خدا دارد و عجب صبری به تو عطا کرده است.

_____

پ.ن : امام موسی بن جعفر نیز طبق روایاتی صحیح به خاطر گناهان شیعه در آن زمان رنج و تحمل زندان را بر خود خریدند و در این زمان ولی زنده خدا حضرت مهدی روحی له الفدا به خاطر گناهان ما اسیر زندان غیبت هستند!
پس دعایی که میتوانیم سر بدهیم: الهی العفـــو و عجّل فی فرج ولیک...